صفحه مقاله های سایت

مقالات سایت
 

عوامل موثر بر خرید متقاضیان کالا

شناخت عواملی که روی خرید مصرف کنندگان تاثیر میگذارد به شما کمک میکند تا مناسب ترین پیشنهاد را برای آورده کردن خواسته های مشتریان هدف خود شناسایی کنید. حقیقت این است که مردم بنا به دلایل مختلف بسیاری تصمیم میگیرند محصولاتی بخرند و یا خدماتی بگیرند. از جمله عواملی که تاثیر بر خرید مشتری دارند ، عوامل فرهنگی اجتمایی شخصی و یا روانی هستند که بیشترین تاثیر را روی تصمیم گیری مشتری برای خرید دارد.

فرایند خرید :

هنگامی که مصرف کنندگان تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیرند و تصمیم میگیرند کالایی بخرند ، علاوه بر اینکه در رفتار های خرید خود تحت تاثیر یه سری عوامل قرار می گیرند ،  همچنین یک سری مراحل تقریبا قابل پیش بینی را بررسی میکنند. ممکن است شما بارها این مراحل را دنبال کرده باشید :

1-تشخیص یک نیاز : برای مثال ، رایانه شما از کار افتاده است و شما به یک مدل بالاتر احتیاج دارید.

2- جست وجو برای اطلاعات بیشتر : برای مثال ،  شما برای اینکه جزییات دقیق قابلیت های را بیابید که از سوی شرکت های رایانه ای ارائه شده است ، در اینترنت جست و جو میکنید.

3- سبک و سنگین کردن مواردی که به جایگزینی نیاز دارند : ممکن است یکی از رایانه های اتخابی شما نسبت به دیگری حافظه بیشتری داشته باشد.

4- تصمیم گیری برای خرید : شما تشخیص میدهید که قیمت متاسب است و به این نتیجه می رسید که به اندازه کافی قیمیت کرده اید و محصول مورد نظر را میخرید.

5- ارزیابی و اقدام به خرید : ممکن است شما از خرید خود احساس رضایت یاس یا حتی خوشحالی کنید . ممکن است کالا را برگردانید و یا تصمیم بگیرید دوباره ان را بخرید ممکن است از محصول به طریقی استفاده کنید که امروز بریا بازار ها حاءز اهمیت است.

ارتباط با ما:

39 تهران، خیابان ستارخان، سه راه تهران ویلا، نبش کوچه مهرسر، برج اداری تجاری تهران ویلا، طبقه 6، واحد

تماس: 67584 021